Glasskampen har startat!

Katja Gustafsson vid Ninas Glassbar och Marika Granberg Gånsviks Glassbar.
Katja Gustafsson vid Ninas Glassbar och Marika Granberg Gånsviks Glassbar.

På ena sidan av torget: Ninas Glassbar Gelato. På den andra: Gånsviks Glassbar. Den stora glass-kampen har börjat!

Det blir hård konkurrens om glassätarna i Härnösand i sommar. Inte mindre än två glassbarer har öppnat i city. I före detta Hellstrands lokaler hittar vi Ninas Glassbar Gelato. På andra sidan torget, där Hernö Fastigheter höll till, har Gånsviks Glassbar öppnat.
– Förutom glass, toast och våfflor kommer vi även att satsa på lite uppträdanden i sommar, säger Katja Gustafsson som driver Ninas Glassbar.
Gånsviks glassbar är ytterligare en satsning av Marika Bystedt Gaulitz som rönt stor framgång med sina egentillverkade chokladpraliner.

 

Artikeln publicerades i Yippie 06-07 2026 på sidan 52
Yippie 06-07 2026

Dela artikel

Kopiera länk

Annons: